måndag 2 mars 2009

Salad days!

Imorgon kväll skall jag och några kolleger ha så kallat "pedagogiskt samkväm", vilket i princip innebär att vi träffas och diskuterar jobb, fast med mat och vin. Vi skall ha knytis, och jag valde att göra en couscous-sallad. Man kanske inte skall blåsa i sin egen trumpet, men det gör jag nog ändå. Den blev väldigt god, me thinks. Det är ju förvisso egentligen bara couscous (fullkorn), cocktailtomater, gurka och chili. Till det blandade jag ihop en dressing av olivolja, rivet citronskal (zest låter så pretentiöst), vitlök och pressad citron och vände i. Till sist rörde jag i mozzarellastavar. Dessa var den så kallade grädden på moset.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår inte, har Falafel N*1 lagt ner?

Anonym sa...

Ser mycket gott ut bror. Tänk att du har börjat laga så mycket god mat, förr kunde du ju inte ens koka ägg!

Niklas sa...

Tack syster! Man måste ju utvecklas du vet...

Flaflaf No1 is alive and kicking. Falafel med fetaost är ett helgmåste.

Eva Nygren sa...

Jag tycker att du ska lägga ut receptet. Redigt. Vad är zest?

Niklas sa...

Zest är rivet citronskal på köksengelska.