fredag 8 maj 2009

Gråtlåt #6

Bob Dylan lär på frågan "Vem är USA:s största nu levande poet?" ha svarat Smokey Robinson. Det är ett rätt tufft svar. Och om Bob Dylan säger det så måste det ju vara så.

Smokey Robinson var ju då lite av navet i Motown, då han var låtskrivare, producent och samtidigt ledde sin egen grupp, Smokey Robinson & The Miracles. Lite av en renässansmänniska med andra ord.

Jag skall inte orda så mycket om honom nu, utan istället skicka med en riktig så kallad tear-jerker att lyssna in helgen till. "The Tracks of My Tears" är mångas favoritgråtlåt med Smokey Robinson, men det här är min: "The Love I Saw In You Was Just a Mirage"

Nu skall jag rätta nationella prov.

4 kommentarer:

Emma sa...

Niklas, skriver du skall? Tycker du inte att det känns lite gammalmodigt?

Niklas sa...

Nej Emma, jag tycker det ser fint och korrekt ut. Men jag vacklar nog.

Emma sa...

Ja, korrekt är det ju. Jag använder bara skall när jag skriver förfrågningsunderlag till offentliga upphandlingar så för mig känns det lite knepigt med skall i vanlig text.

Eva Nygren sa...

Fasen vad du rättar prov! Det gjorde du sist jag kollade också. Bra sagt om Dylan, han har alltid rätt. Jag har nu ett foto av honom hängande framför mig när jag sitter vid datorn. Vilket jag ofta gör. Som nu. Han tittar inte på mig. Verkar rätt inåtvänd.