måndag 22 juni 2009

Sol ute, sol inne...

Så var the extended midsommarfirande över för i år. Det var en trevlig helg som avslutades igår nere på Ribban med äventyrsgolf och räkfrossa i goda vänners lag. Idag kom så den riktiga sommarvärmen som ett, som man säger, brev på posten.

En annan bra nyhet levererades av Mediestrategen som berättade att Dinosaur Jr kommer och spelar på KB här i Malmö i slutet av augusti. Det är stora nyheter i min värld. Speciellt som alla som jag litar på i frågan menar att deras kommande album Farm (kommer i dagarna) är svårt bra. Jag längtar redan.

Tills vidare (jag laddar ju nu inte ner musik olagligen...) lyssnar jag om och om igen på "Over It" och blir lite till mig över att de fortfarande låter så, tja... vitala. Det kanske är rätt ord. J Mascis ser ju mer och mer ut som en mormor. Om ni vill finns här en recension av albumet. Och videon sedan... den är bara hur tuff som helst.

Inga kommentarer: