tisdag 16 juni 2009

That Summer Feeling!

Så, nedräkning. Ett par timmar till semester. Ett skrivbord som skall rensas, böcker som skall beställas, papper som skall in i pärmar - vad gör jag? Surfar runt på MTV:s sida och kollar på gamla musikvideos. Målet - att finna en video, en låt som säger att nu är det sommar.

För mig är nog Rides "Vapour Trail" den ultimata sommarlåten. Oklart varför. Jag kommer dock ihåg en tidig sommardag som jag tillbringade i en trädgårdsstol på familjens före detta lantställe. En filt över knät och Rides platta Nowhere på högsta volym i walkmannen. Om och om igen. Då var jag rätt nöjd med tillvaron.

6 kommentarer:

Eva Nygren sa...

Sommarlov, Niklas, sommarlov! Men var fasen hittar man säsong 1 för 99 kronor? In your dreams?

Niklas sa...

Nä, den kostade faktiskt det förut. Jag lovar!

Emma sa...

Niklas - du som är så noga med språket och så borde väl veta att man inte spenderar tid utan man tillbringar tid?

Niklas sa...

Åh, Emma. Vad bra att du läser korrektur! Nu är frågan om jag skall redigera eller låta det stå kvar som en påminnelse om att skärpamig.nu...

Jag ändrar.

Emma sa...

Allt för din skull Niklas! Jag vill ju att din blogg skall vara så språkligt korrekt som möjligt. Det ser bättr eut nu när du har ändrat:)

Emma sa...

Och där blev det visst fel av mig...