tisdag 17 februari 2009

Avstamp!

Ja, en sisådär fyra år efter att det blev poppis så har även jag skaffat mig en blogg. Vi får se hur det går. Kanske blir det platt fall. Jag tänker hur som helst skriva mest om saker jag gillar och inte gillar, vilket jag antar att de flesta bloggar handlar om. Fokus (om jag känner mig själv rätt) kommer antagligen ligga på musik och litteratur, men jag kommer säkert att prata om film, tv-serier, korsord, fotboll och stil också. En så kallad "blandad kompott". Personligt, utan att vara privat liksom.

Namnet Panikljus såg jag på en kontrollpanel för belysning i en biograf. Det betyder ungefär vanlig takbelysning har jag lyckats utröna. Det låter också väldigt mycket som en Kent-titel. Vilket är lite olyckligt, men det kan nu inte hjälpas. Jag tycker Kent är sådär.

Det är förresten Emma (skärpdig.nu) som har tagit den fina bilden som jag använder som presentation. Kudos!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jippi! Nicke har en blogg!

Anonym sa...

Ja, vad kul!

Eva Nygren sa...

Har du anonyma vänner? Kul att du börjat blogga, det tror jag passar dig. Skriv om musik så jag får fler goda tips!

Niklas sa...

Uppenbarligen, och de jublar när jag skriver. Jag gillar ju att skriva och insåg att det blivit för lite av den varan sen man började knega. Avhjälpt nu!