måndag 13 juli 2009

Konsumtion #5

Ja, jag har sagt det förut och jag säger det åter; den som lyssnar på råd är vis. Min kompis F. tipsade om den utflyttade Malmösonen Jonathan Johanssons album En hand i himlen. Jag Spotifyade den, lyssnade, gillade och inhandlade.

Den här plattan är tillsammans med Dennis Wilsons Pacific Ocean Blue nästan det enda jag lyssnat på i sommar. Den är så himla fin. Det är försiktiga 80-talssynthar, viskande sång och fantastiskt fina texter:

"I det fina tunna ljuset
står jag
och väntar tyst
sommaren är framför
kvarteret
nästan tömt
på människor och känslor
ingen rörelse någonstans

Aldrig, aldrig ensam, alltid ensam här
Aldrig, aldrig ensam"

(Aldrig ensam)

Det är en skiva som på väldigt kort tid blivit en kär vän. Du borde kolla upp den du med!



Inga kommentarer: