fredag 24 juli 2009

Konsumtion #6

Det är trevligt att finna andra saker än räkningar i postfacket. Häromdagen upptäckte jag att den finfina filmaffären Kvarnvideo här i Malmö även finns på nätet.

För lat för att cykla ner till Stora Kvarngatan beställde jag hem prylar istället. Till min stora glädje rear de ut The Wire-boxarna 1-4 till det facila priset av 199 kr styck. Slog till direkt på säsong fyra, som jag ännu inte hade. Det var dessutom en engelsk utgåva med en dokumentär som extramaterial, skall bli finfint att se.

De sålde även en del importfilmer billigt, så jag slog till på två favoriter som det kan vara kul att ha i bokhyllan. Terrence Malicks mästerliga Badlands från 1973 med Martin Sheen och Sissy Spacek i huvudrollerna samt den emellanåt hysteriskt roliga stå-uppfilmen Live In Concert med Richard Pryor från 1979. Fint som det berömda snuset.

3 kommentarer:

Eva Nygren sa...

Äh, den enda säsong jag har, 4, hade du kunnat låna av mig. Men du vill förstås ha den själv! Två veckors nedräkning ...

Niklas sa...

Ja, jag vill ha dem uppradade i hyllan. Väldigt bra dokumentär medföljde min version av fyran. Två veckor, jisses...

Eva Nygren sa...

Nu har jag (eller faktiskt Mats, fast jag sa till honom) varit och köpt säsong 2 på Kvarnvideo. Så det så!