lördag 28 mars 2009

Giftaslyss(t)ning

Under en trevlig vindrickarkväll med L. och E. så kom vi in på frågan om valet av bröllopsmusik. Jag har aldrig funderat i någon större utsträckning på vad jag skulle vilja spela på mitt (eventuella) bröllop. Däremot har jag funderat en del kring låtar till en begravning. Det säger förhoppningsvis inte alltför mycket om mig som person. Men, min begravning är ju trots allt något som kommer att bli av en dag (om mycket länge får vi hoppas). Ett bröllop är lite mer osäkert om man säger så.

Nåväl, jag tänkte lite på det idag och kom fram till att Dions version av Loving You Is Sweeter Than Ever skulle passa. Den, eller kanske Darrell Banks Beautiful Feeling. Det är fina bitar. Klicka på titlarna och dra hem dem och håll med mig.

6 kommentarer:

E sa...

Fyndig rubrik vännen!

Niklas sa...

Man gör vad man kan...

Anonym sa...

Såväl bröllop- som begravningsmusik tjänar, enligt min mening, på ett slags livets klacksparksattityd. Varför inte köra Jokkmoks Jockes Gulligullan på båda evenemangen? Det hade varit kaxigt. Förhoppningsvis behövde man bara avnjuta låten vid ena tillfället.

Eva Nygren sa...

Jag vet inte om jag har lust att gå på din begravning Niklas - av mer än ett skäl så att säga.

Liz1e sa...

Al Green's Love is a wonderful thing är nog min favorit i sammanhanget. bröllopssammanhanget då alltså:)

Niklas sa...

Eva, jag hänger med ett bra tag till!

Anonym! På en begravning är det definitivt läge för klacksparkar. Jag funderar på "If There's Hell Below, We're All Gonna Go" av Curtis Mayfield.

Lizette! Al Green är kärlek. Det har ju till och med konstaterats på skiva.