onsdag 11 mars 2009

Konsumtion #4

Ibland hör man musik som man genast tycker om och så är fallet med The Pains of Being Pure at Heart. Jag visste att jag älskade dem efter tio sekunder av Everything with You. Det är lite för enkelt egentligen, eftersom de tagit alla grupper jag älskar och slängt ner dem i en stor mixer. Men som i fallet med Crystal Stilts så är summan större än delarna. De gör ingen hemlighet av att de i det där popmusikköket där mixern står stått och mixat ihop valda delar av The Jesus and Mary Chain, Field Mice, Ride, Pixies och en sisådär sex, sju Creationband. I låten Come Saturday låter de dessutom fantastiskt lika svenska popundret Popsicle under dessas bästa stunder. Det är musik gjord för våren! Se, nu tittade solen fram och lyste upp min arbetsplats. Och på kyrkogården som bussen körde förbi imorse såg jag både snödroppar och vad jag tror var vårlök (gullstjärna).

Inga kommentarer: